Categorie: Momentjes uit de Challenge

Ik ben.heel blij dat ik na twéé maanden binnen.gezeten.door de corona crisis eindelijk weer zelfstandig naar de fysio therapie mag rijden

Cindy Visscher
0

Bij de molen net buiten Laag-Keppel kunnen heren terecht!

0

Bij de molen net buiten Laag-Keppel kunnen heren terecht!

0

Ik zit zelf ook vanaf mijn vierde levensjaar in een rolstoel.ik heb zuurstof gebrek tijdens de geboorte gehad en ben däar door spastisch geraakt in armen en benen maar ik haal alles uit het leven

Cindy Visscher
0

Ik steun #teamjayme door zijn verhaal te delen. Veel onbekende en bekende Nederlanders zetten zich in met allerlei fantastische acties. Vandaag is Jayme 1 jaar geworden. Jayme heeft spierziekte sma type 1. Er is een medicijn in de wereld, maar is helaas nog niet beschikbaar in NL. Het kost 1,9 miljoen! Dit medicijn…

Ciska
0

Mijn beste vriend die tijdens ons telefoon gesprek me onderbreekt; “pssst, je bent tof!”

Nienke
0

We hebben met bewoners een kwis gemaakt.. die we via Whatsapp kunnen spelen, na een avond oefenen met collega’s doen we het zaterdag nog eens over met familie van bewoners en de vrijwilligers… nu er geen bezoek kan komen kunnen we toch iets met z’n alle samen doen!

Susan

De Alkmaarse ondernemer Nico Berger wilde na een IC-opname graag iets
doen voor de medewerkers van Noordwest. ‘Als je ziet hoe hard deze
mensen werken, hoeveel passie, liefde en
toewijding ze steken in het verzorgen en verplegen van mensen, dan kun
je daar alleen maar diepe bewondering voor hebben’, zei hij tegen het
Noordhollands…

Nico
0

Sjef print met zijn 3D printer “earsavers” voor de zorg, een klein plastic hulpmiddel waardoor de mondkapjes niet meer in de oren snijden. Dit doet hij kosteloos, gewoon omdat hij de mensen wil helpen.

Sjef
0

In Wichelen (BE) bracht de vrijwillige brandweer vrijdag een eresaluut aan de medewerkers en bewoners van de woonzorgcentra in de gemeente. Ze applaudisseerden en brachten cadeautjes rond. De slagroom op de taart was de prachtige regenboog die ontstond op het moment van het applaus.

Brandweer Wichelen
0

Feyenoord en zijn aanvoerder Steven Berghuis delen de aanvoerdersband uit aan aanvoerders van de maatschappij. Zo mocht ook het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam een aanvoerdersband in ontvangst nemen voor hun bijdrage aan de strijd tegen het Coronavirus.

Feyenoord
0

Dat ik elke week in deze Corona periode een kaartje of iets anders leuks stuur naar mijn collega. Ik word daar blij van.

Ester
0

De Euromast kleurt rood om alle hulpverleners over de hele wereld een hart onder de riem te steken. Als hoogste gebouw van Nederland deed het mee aan een initiatief met o.a. Empire State Building in New York onder de hashtag #heroesshinebright

De Euromast
0

Quinn werd 2 mei 2 jaar! Jammer genoeg kon hij zijn overheerlijke koekjes niet delen met zijn vrienden vanwege het Coronavirus. Hij bracht zijn koekjes daarom maar naar de IC medewerkers van Spaarnegasthuis, daar hebben ze er flink van genoten.

Quinn
0

Opa Wim is met zijn abonnement normaliter elke dag in de Efteling te vinden. Helaas is het pretpark nu gesloten en mist hij de medewerkers. Dus besloten de medewerkers ansichtkaarten te sturen naar Opa Wim: “Weet dat er geen dag voorbijgaat dat we niet aan je denken, lieve Opa Wim. We…

Efteling
0

Nike doneert tientallen paren sneakers aan het zorgpersoneel van het UMC. De medewerkers maken nu lange dagen: “Dus een paar comfortabele sneakers is dan heel welkom. Bedankt voor dit mooie gebaar!”

UMC
0

Mijn ouders waren 1 mei 50 jaar getrouwd, wonen apart van elkaar en krijgen normaal eten in het verpleeghuis en via tafeltje-dek-je. Maar ja, bij zo’n mijlpaal hoort toch ook echt lekker eten? Via via kreeg ik de gouden tip om Michelin-chef Jaap Volman van Boompjes restaurant uit Overloon te benaderen. Zonder te aarzelen…

Marijke
0

Lieve ouder (verwant) hou vol!

Dit gedicht geschreven nadat ik met verschillende ouders gesproken had over het niet lijfelijk kunnen zien van hun kind en de vraag hoe ik kan bijdragen het iets dragelijker voor hen te maken dat ze geen fysiek contact mogen hebben.

0

Het gaat niet goed met opa Henry, maar door alle omstandigheden konden de familieleden niet bij hem komen. Met hulp van de brandweer konden Chanté en familie afscheid nemen van opa.

Chanté
2

Deze prachtige bloemen werden vandaag bij ons gebracht door de buurmeisjes van de overkant; zo lief.

Tilly
0

Er zijn jongeren die zich tijdens deze quarantaine gaan vervelen. Ze willen naar buiten maar riskeren dan een boete van 390 euro. Mourad haalt deze jongeren over om in plaats van te hangen te helpen. Zo hebben de jongeren wat te doen en dragen ze bij aan de hulpbehoevenden in de stad.

Mourad
0

In deze Gelderse zorginstelling hebben ze een alternatieve vierdaagse georganiseerd. De werknemers hebben een parcours dwars door het gebouw en de tuin uitgezet. Hierdoor blijven de bewoners in beweging en hebben ze, nog belangrijker, veel plezier.

Estinea
1

De kinderen van Arjan zijn er in ieder geval al klaar voor. De leerlingen maakten dit spandoek voor de meester en de juf.

Arjan

Mijn momentje…

Ik heb een gedicht geschreven toen ik ‘s ochtends heel vroeg wakker werd en niet meer kon slapen door emoties. Het gedicht gaat over de ernstig meervoudige cliënt/bewoner en begeleider op een nu besmette corona locatie.
Ik ben zelf van mening dat deze groep te weinig gezien wordt binnen de huidige samenleving. En…

6

Martine, directeur van een transportbedrijf, zag wat er om haar heen gebeurde en keert voor even terug naar de zorg. Ze helpt nu mee op de IC bij haar oude werkgever Het Groene Hart ziekenhuis.

Martine
0

Deze arts nam zijn viool mee en speelde met Pasen een stuk op de geïsoleerde afdeling van het St. Jansdal Ziekenhuis.

Alexander
2

Toen de demente man, vanwege het Coronavirus, in de ambulance werd gelegd, moest mevrouw maar afscheid nemen… Ondanks dat mevrouw niet ziek was durfde niemand in haar omgeving haar mee te nemen, omdat ze bang waren zelf besmet te raken. Toen besloot Elise, verpleegkundige op het Bravis Ziekenhuis de vrouw…

1

Speelgoedbank Almelo deelt 2000 tassen vol met speelgoed boeken en puzzels uit. Deze zijn bedoeld voor mensen die het minder breed hebben. Want juist in tijden van corona is plezier maken belangrijk.

Speelgoedbank Almelo
0

Normaal zou de Ronde van Vlaanderen hier plaatsvinden. Om toch helden op het parcours te zien, nam het Nieuwsblad het initiatief om namen van de zorgmedewerkers op de weg te schrijven.

Het Nieuwsblad
2

Juffrouw Ingeborg breit een poppetje voor al haar 23 leerlingen. Zelfs de haarstijlen komen overeen.

Ingeborg
3

Annet stak de buren een hart onder de riem door haar hulp aan te bieden inclusief paaseitjes!

Annet
1

Het studenthotel in Groningen stak een hart aan voor de zorgverleners van het UMCG.

The Student Hotel
2

Monique startte een inzamelingsactie van ‘zelfgemaakte dingen’ voor eenzame mensen in haar buurt, met dit als resultaat.

Monique
1

Noamy van 4 wil graag voor iedereen zorgen. Daarom heeft ze heel veel mooie bloemen geknutseld en geschilderd voor de mensen waarvan zij vindt dat ze iets extra’s nodig hebben. De oudere buren, haar opa en oma, en zelfs de postbode komt aan de beurt.

Noamy
2

De politie van Hengelo rukte uit om een aanrijding waarbij een 86-jarige vrouw was betrokken. Toen ze in de auto keken zagen ze dat haar paasboodschappen onbruikbaar waren. Dus gingen ze naar de lokale supermarkt waar mevrouw haar boodschappen had gedaan. Ze kregen een volle tas met nieuwe producten gratis…

Politie Hengelo
0

Brigitta riep mensen op vergeetmenietjes te doneren voor de lokale zorginstelling. Iedere bewoner werd zo verrast met een bloemetje en ‘een hart onder de riem.’

Brigitta
0

Onze artsen dragen momenteel een foto van zichzelf op de beschermende pakken die zij dragen. Op deze manier weten de patiënten in Covid-isolatie toch wie er aan het bed staat!

Het LangeLand Ziekenhuis
1

Erik maakte deze harten, gevuld met violen, voor de plekken waar mensen met het Coronavirus worden opgevangen. Zo kunnen ze naar buiten kijken en zien dat er aan ze gedacht wordt.

Erik
1

Henk levert normaal deze werkplekken op festivals. Nu dat deze markt op zijn gat ligt, dachten ze in mogelijkheden en plaatsten deze bij zorginstellingen. Zo kunnen familieleden toch bij hun naasten op bezoek.

Houd vol pa en ma!

Lenie tekende met haar gezin deze tekst voor het huis van opa en oma. Zo zijn ze toch nog een beetje bij elkaar.

Lenie
0

Elke dag vertelt Ankie om 17u ‘stoepverhalen’ aan de kinderen in haar buurt.

Ankie
1

Een prachtig moment gevangen in één foto.

Bijzonder omdat Jona zijn wens in vervulling ging maar ook voor ons om als ouders erbij te zijn. Op het moment van reis was hij al een jaar aan het vechten tegen de ongrijpbare vijand. Via een verpleegkundige kwamen we op het idee om zijn wens in te…

Jona
1

We kijken vanaf onze thuiswerkplek naar buiten en zien een tante een biefstuk, een fles verse jus du orange en 12 eieren in de voortuin zet, roept: “mobiele voedselbank”, en weer weg fietst. Mooi stukje vrolijkheid! ❤️

Ilze
0

Door de coronamaatregelen mogen aanstaande vaders niet meer bij de echo van hun partner zijn. Het advies van de overheid is om te videobellen, maar dat vonden ze bij Verloskundigenpraktijk VERWACHT! te onpersoonlijk. Daar kunnen de mannen nu via een tv meekijken.

Verloskundigenpraktijk VERWACHT!
1

Zelf al 10 dagen in quarantaine en dan komt een lieve vriendin helemaal van Mierlo naar Eindhoven om een vers Italiaans ijsje te brengen 😍 dat smaakte goddelijk na al die tijd geen smaak te hebben en geen trek. Dankjewel lieve Kristel!

Mireilla
2

Bij de Spar liggen gratis kaartjes om ouderen/de mensen in de buurt of in het zorgcentrum te verblijden met een positief berichtje.

Anne Marie
2

Verpleegster Joke kreeg dit van haar longarts. Bedankt dat we altijd op je kunnen rekenen!

Joke
2

Zo lief. We hebben beiden als ZZPers een moeilijke tijd. Mijn werk is: muziek en zorg. Ik werkte met demente bejaarden, mensen met beperkingen, terminale mensen, kinderen met autisme. Zowat alle werk is weg gevallen. Ook alle optredens. Vandaag kwam een zangleerlinge van me en ze gaf een grote tas…

Maria
2

Wil’s kleindochter was jarig. Ze bedacht een inventieve manier om toch even haar kleindochter, op gepaste afstand, te feliciteren.

Wil
2

De broodjeszaak van Bram zou zijn 25e jubileumjaar vieren deze maand. Omdat zijn zaak gesloten is besloot hij het te vieren door de Spoedeisende Hulp van het Maasstad ziekenhuis te voorzien van een heerlijke lunch.

Bram
2

In Tilburg werden diverse ‘spelletjes op afstand’ voor ouderencentra georganiseerd. Zo staan de ouderen er niet alleen voor.

2

In dit hotel in Brugge mogen nu 8 dakloze mensen slapen. Dit hotel stelt zijn kamers beschikbaar omdat andere aangelegenheden voor daklozen in België momenteel gesloten zijn.

Hotel Restaurant 't Putje
2

De ouders van Evelien zijn 13 maart opa en oma geworden van Kess. I.v.m. de Corona maatregelen hebben ze hun kleindochter (en natuurlijk dochter en schoonzoon) nog niet vast kunnen en mogen houden. Hoe mooi is het dan dat ze een tafel met stoelen buiten hebben gezet, met daarop een kan…

Evelien
5

Lonnekes man Walter is ernstig ziek en ligt 110 km verderop in een ziekenhuis. Zijn brandweerploeg stak hem een hart onder de riem door een kaarsje op te steken en hiervan een bericht naar hem te sturen. Zo zijn ze toch (virtueel) bij hem.

Lonneke
2

‘Lieve Anneke, ik hou van jou’

Wil kan momenteel niet bij zijn Anneke zijn. Daarom maakte hij een spandoek en legde die voor het verpleeghuis neer. ❤️

Wil
1

In het ziekenhuis werden bloemen uitgedeeld. Vanaf 7u in de ochtend tot laat in de avond (er kwamen om 3u zelfs nieuwe bloemen), zodat elke dienst een bosje naar huis kreeg.
‘Ik doe mijn werk als verpleegkundige met alle liefde van de wereld maar ben toch wel heel blij met deze vrolijke…

Wendy
2

Jolanda heeft hartjes gehaakt voor het plaatselijke verzorgingstehuis in haar dorp, zodat ze toch het idee hebben dat ze er niet alleen voor staan ❤️

Jolanda
1

Volgens Tonnie hebben we hoop nodig! En regenbogen staan voor hoop. Het leuke is dat mensen even blijven staan en er contact is met een lach en een zwaai! 💛

Tonnie

Wat
mooi, Kay van het bedrijf ByKay dat normaal draagdoeken voor kinderen
maakt, heeft haar hele bedrijf stilgelegd om mondkapjes te maken die
geschikt zijn volgens de richtlijnen van het RIVM. Mensen met een
naaimachine thuis kunnen meehelpen, zij krijgen een werkinstructie en
eventueel geschikte stoffen om mee te werken.

Ohh en de …

Kay
1

Tweeling Laura en Olivier hebben al veel mensen, die nu niet naar buiten mogen, blij gemaakt met hun tekeningen en wijze spreuken

Laura en Olivier
3

Louise is uren bezig geweest om voor alle bewoners van afdeling ‘t Steegske strijkparel hartjes te maken! De bewoners kozen allemaal hun eigen hartje uit en waren er blij mee.

Louise
3

Wat een geweldige verrassing dat ik op 7-2 bij de bruiloft van onze zoon kon zijn

Ik ben niet zo goed meer in namen, maar ik vond het geweldig dat jullie Jaap en Ineke, helemaal vanuit Rotterdam en Utrecht ,deze dag voor mij mogelijk wilden maken.

De hele middag en avond hebben jullie aan mijn zij…

Henk en Ankje
0

Voor een mevrouw wonend bij ons in het wzc een kaart geschreven met een mooie tekst ivm overlijden van haar man. Mevrouw vind het erg moeilijk, heeft veel verdriet. De kaart doet haar goed en we hebben samen 5 minuten stil naast elkaar gezeten, hand in hand.

Carola
0

Dochter toch in deze moeilijke tijd schoolexamens Atheneum. Vandaag 1e examen. Een aardigheidje om de moed erin te houden.

Marja de Bruyn
2

Zo lief in deze tijd, van de buurtkinderen!

Lijsbeth
3

Dit kregen mijn man en ik vandaag van de buurmeisjes. Geweldig, zo lief!

Tilly
2

Kaarten schrijven voor ernstig zieke patiënten in het UMC Amsterdam.

Esther
4

Van de nood en deugd maken. Lekker verven.

Anita
0

Van de nood en deugd maken. Lekker verven.

Anita

Claudine

Claudine
0

De meesters en juffen van deze school laten de kinderen weten hoe belangrijk ze voor hen zijn!

4

Carlosmomentje voor de medewerkers van de supermarkten die, naast zorgmedewerkers en onderwijspersoneel, ook het verschil maken. 😍

Marco
1

Het provinciehuis in Den Bosch… Zo mooi!

Hetty
2

Vanmiddag liep ik een blokje om en hoorde muziek: stonden ze te spelen bij het zorgcentrum hier om de hoek💞 Ze speelden het bekende Limburgse nummer ‘Geneet van ut laeve’. Op straat stonden mensen te luisteren en klappen.

Pauline
1

Mijn vriendin kwam ons een tasje fruit brengen vanmorgen. We zijn zelf hier niet fit dus wilden niet naar de winkel gaan, ze bood aan om wat voor ons mee te nemen, zo lief!

Nynke
1

Wij zitten niet stil, wij willen de mensen in de zorg steunen.
Zojuist deze mail naar het Catharina-ziekenhuis gestuurd. “Gratis sushibox”
voor de medewerkers.

“Geachte medewerkers Catharina Ziekenhuis,
Restaurant Fling in Eindhoven is tot minimaal ‪6 april gesloten.
Graag willen wij als bedrijf de medewerkers van uw organisatie een hart onder de riem steken en laten voelen dat wij…

Restaurant Fling
0

Verpleeghuizen sluiten de deuren voor iedereen, behalve medewerkers. Partners, kinderen vrienden en kennissen van de bewoners, niemand mag meer binnen ter bescherming van deze kwetsbare groep. Wat een impact, wat een verdriet, maar ook begrip.
En dan zie ik dit aan het hek bij de ingang hangen. Wat een…

Marian
0

Mooi Carlosmomentje van onze werkgever voor alle medewerkers van zorginstelling Lyvore

Anne Marie
0

Wauw, wat een mooie verrassing bij ons voor de deur! Heel erg bedankt! 🥰

St. Antonius Ziekenhuis
0

Ik werk in de ouderenzorg. Alsof de hele toestand rondom het corona virus nog niet erg genoeg is mogen onze cliënten de komende weken geen bezoek van familie of naasten krijgen. Hierdoor neemt de vereenzaming alleen maar toe onder de ouderen. Daarom laat ik mijn kinderen nu elke dag…

Joyce
0

Buurman hangt overal briefje op de deur waarin hij hulp aanbiedt ❤
Heb meteen ook mijn nummer gegeven, voor het geval hij veel aanvragen krijgt.

Jorrit
0

Maartje en haar vriendinnen willen graag een handje helpen in deze tijd en bieden hun oppas-ervaring aan. Zo willen zij er voor zorgen dat de mensen in de vitale beroepen gewoon hun werk kunnen blijven doen!

0

Wat doe je als je op de markt bloemen verkoopt, maar de markten niet doorgaan vanwege het coronavirus? Daar bedacht bloemist Magendans een oplossing voor. “Wij willen met onze bloemen zorgmedewerkers een hart onder de riem steken voor het geweldige werk wat zij verrichten.” En zo arriveerden 750 bossen bloemen…

0

Het zijn ongewone tijden in en rond het ziekenhuis. Te midden van de hectiek rondom corona, zagen wij vanmiddag Aram Soeteman (14) en zijn vader Peter uit Alblasserdam neerstrijken op het trottoir voor onze hoofdingang. Nu Aram niet naar school kan, hebben vader en zoon zich ten doel gesteld…

Albert Schweitzer Ziekenhuis
0

Wat een geweldig initiatief om deze te printen en in jouw buurt op te hangen! Juist in deze moeilijke #Corona tijden moeten we elkaar zoveel mogelijk helpen.

0

Bij ons op het werk kregen wij een kaart van een cliënt met een steunende boodschap. Juist in tijden van nu, zo dierbaar.
Wij werken met verstandelijk beperkte mensen en hoe mooi is het dat zij nu steun bieden❤️

Marleen van Erk
3

‘Ik ga beter worden, zodat ik je nieuwe kamer kan zien’, herhaalde onze ernstig zieke moeder keer op keer toen ze nog in het ziekenhuis lag. Eenmaal thuis, toen duidelijk werd dat de ziekte niet meer tegen te houden is, leek een bezoek aan het nieuwe appartement van mijn zus onmogelijk geworden. Drie steile…

Tessa
0

Ik zit in een overvolle coupé. Iedereen staart in stilte op zijn of haar mobiel. Opeens haalt een oude vrouw naast me een pepermuntrol tevoorschijn. Ze deelt deze, en vraagt me om de rol verder door te geven.

De sfeer is opeens fantastisch. Zo simpel kan het zijn!

Ian
3

‘Lust u een ontbijt op bed?’ vraag ik. Mevrouw knikt blij. ‘Ja dat zou wel fijn zijn’.

‘Ik ga het regelen voor u’. Ik help mevrouw wat omhoog en zet het bedtafeltje klaar. De afstandsbediening van de tv ligt erop. ‘Wilt u de tv aan?’ ‘Ja fijn dan heb ik wat te kijken’ zegt ze.

‘Tot…

Sam